شقاق مقعد

لیزر شقاق بهتر است یا جراحی

لیزر شقاق بهتر است یا جراحی

لیزر شقاق بهتر است یا جراحی از سوالات متداول بیماران مبتلا به شقاق است. شما باید قبل از تصمیم گیری با ویژگی ها و مزایای هر دو روش آشنا شوید. برای مقایسه جراحی سنتی با لیزر شقاق می توان گفت با پیشرفت علم بیشترین تمرکز بر روی روش های درمانی کم تهاجم است. البته قبل از ظهور لیزر تنها روش درمانی شقاق جراحی سنتی بود. اما امروزه لیزر به دلیل اثر بخشی بیشتر و عوارض کمتر مورد توجه بیماران قرار گرفته است. بنابراین لیزر شقاق بهتر از جراحی با تیغ و کوتر می باشد. این روش بسته به نوع بیماری توسط جراح لیزر با لیزر پرتوان یا کم توان و یا هر دو نوع لیزر انجام می شود.

لیزر شقاق بهتر است زیرا

لیزر شقاق بهتر از جراحی است زیرا از مزایای لیزر شقاق می توان به کاهش بی اختیاری مقعد، دوره نقاهت کوتاه، درد و خونریزی کمتر اشاره کرد. همچنین در روش لیزر شقاق با لیزر دی اکسید کربن امکان ابتلا به بیماری های هپاتیت و ایدز وجود ندارد. در این روش بیمار به صورت سرپایی و در کوتاه ترین زمان ممکن درمان می شود.

با استفاده از لیزر شقاق می توان همه بیماری های مقعدی را به طور همزمان در یک جلسه درمان نمود. مهم ترین مزایای لیزر شقاق بازگشت سریع به زندگی طبیعی است. لیزر درمانی به بافت های اطراف هیچگونه صدمه ای وارد نمی کند. بنابراین پس از پایان لیزر درمانی هیچگونه زخمی برجا نمی ماند. همچنین لیزر پرتوان از طریق برش ضایعه سبب ترمیم انتهای عصب پوستی می شود. بنابراین این روش درمانی روشی کم درد به حساب می آید. از طرفی ترمیم رگ های خونی کوچک بریده شده در حین عمل سبب کاهش خونریزی می شود. به همین دلیل جراحی با لیزر نیاز به بخیه ندارد.

معایب جراحی سنتی نسبت به لیزر شقاق

مقایسه جراحی سنتی با لیزر شقاق به بیمار کمک خواهد کرد تا بهترین روش را انتخاب کند. به نظر شما لیزر شقاق بهتر است یا جراحی؟ پس از عمل جراحی شقاق بیمار باید به مدت 1 الی 2 روز در بیمارستان بستری شود. درحالیکه در روش لیزر درمانی بیمار بستری نمی شود. در لیزر درمانی بیمار تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد. اما در عمل جراحی باز بیمار باید بی هوش شود. از عوارض عمل جراحی می توان به درد و خونریزی زیاد اشاره کرد. در این روش درمانی بیمار مجبور است بعد از عمل جراحی چند روز پانسمان خود را عوض کند. از دیگر معایب جراحی شقاق بی اختیاری در دفع مدفوع و گاز است. با توجه به عوارض و معایب جراحی باز بهترین روش درمانی لیزر شقاق می باشد.

هزینه عمل شقاق با لیزر

شقاق از بیماری های رایج نشیمنگاهی است. این بیماری در اندازه ها و عمق های مختلف ایجاد می شود. بنابراین هزینه عمل شقاق با لیزر نسبت به اندازه و عمق شقاق متفاوت است. از عوامل موثر بر هزینه لیزر شقاق می توان به عمق و وخامت شقاق مقعدی، تعداد زخم های شقاق، عفونت و وضعیت زخم، شرایط پزشکی بیمار، دستمزد جراح و نرخ کلینیک اشاره کرد.

لیزر شقاق به عنوان جدیدترین راه درمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از بهترین دستگاه ها و متد روز دنیا می توان به بهترین شکل ممکن شقاق را درمان کرد. پس از لیزر هیچگونه اسکار و یا گوشت اضافه ای بر جا نخواهد ماند. از طرفی محل زخم پس از مدت زمان کوتاهی بهبود می یابد. با توجه به مطالب گفته شده به راحتی می توان به سوال لیزر شقاق بهتر است یا جراحی پاسخ داد. لیزر شقاق بهترین روش و مقرون به صرفه ترین روش درمان شقاق محسوب می شود.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *